جستجوی اخبار:                
   
    اخبار
 

 


    سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: با آغاز به کار تیم مدیریت جدید تحولات گسترده ای در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است، بنابراین روابط عمومی های واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی باید به سرعت خود را با این روند هماهنگ و همراه کنند.
      برگزاري اولين گردهمائي و نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاداسلامي

 

     نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمد مصطفی دعاگویی سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
در این نشست سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: امیدوارم نشست امروز منجر به ارائه پیشنهادهای کاربردی و عملیاتی برای هر چه بهتر شدن عملکرد فعالیت های روابط عمومی های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شود.
وی تصریح کرد: روابط عمومی ها آینه عملکرد هر سازمان هستند تا مدیران از این طریق ضمن انعکاس عملکرد و فعالیت های خود نقاط ضعف حیطه کاری خود را بهتر دیده و برای رفع نواقص و مشکلات اقدام کنند.
دعاگویی با بیان اینکه بعد از گذشت یک دوره فترت، دانشگاه آزاد اسلامی به مسیر منطقی و عقلانی خویش بازگشته است، گفت: با انتصاب دکتر میرزاده به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تحولات مهمی در این نهاد علمی و پژوهشی ایجاد شد که این تحولات نتیجه پشتوانه و سابقه علمی و اجرایی دکتر میرزاده به عنوان یکی از مدیران موفق در دوران انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: بسیاری از همکاران و هم دوره های دکتر میرزاده در بیان خاطرات روزهای سخت جنگ تحمیلی و بازسازی کشور تاکید می کنند که در هر مقطع زمانی و در هر حوزه ای که کارها و فعالیت ها با سختی و مشکلات رو به رو می شد، ایشان داوطلبانه و با روحیه جهادی برای پذیرش مسئولیت و پیشبرد کار قدم جلو می گذاشت و وارد میدان می شد.
دعاگویی با بیان اینکه مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی نیز مسیر سخت و ناهمواری است، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اگرچه نهادی علمی و آموزشی است با حواشی سیاسی و اجتماعی بسیاری روبروست که این حواشی فعالیت در این نهاد را با دشواری های خاص خود همراه کرده است. وی تصریح کرد: هر مدیری برای اداره نهاد و اداره تحت امر خود افقی را در نظر گرفته و برنامه ریزی می کند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در افق استراتژیک این نهاد که از سوی هیات موسس و هیات امنای آن طراحی و تدوین شده است حرکت درمسیر توسعه کیفی در دهه چهارم در اولویت قرار گرفته است. سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: توسعه تحصیلات تکمیلی در سال جاری نیز در راستای برنامه های استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی بوده و هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی حسب تصریح ریاست محترم دانشگاه و بر اساس برنامه ریزی ها پرچم دار توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور است و این موفقیت برای عده ای ناخوشایند و غیر قابل قبول است.
وی تصریح کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی از جمله اهداف و محورهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی است زیرا با توجه به حجم بالای متقاضی برای ادامه تحصیل غفلت از این موضوع به طور حتم آسیب ها و زیان های بسیاری را در آینده به کشور تحمیل خواهد کرد. دعاگویی با بیان اینکه مهاجرت متقاضیان برای ادامه تحصیل به کشور های درجه دو و سه تحصیل در دانشگاه های بی کیفیت نتیجه به توجهی به ظرفیت های آموزشی در کشور است، ادامه داد: وقتی در کشور ظرفیت های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و می توان با کمک و همراهی از مهاجرت جوانان به کشورهای سطح پایین برای ادامه تحصیل جلوگیری کرد چرا باید از ظرفیت سازی دست کشید و شاهد مهاجرت بسیاری به خارج از کشور بود.
وی در ادامه توسعه تحصیلات تکمیلی و جذب اعضای هیات علمی را دو حرکت موازی خواند و گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی یعنی حرکت در دو محور موازی جذب دانشجو و تقویت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که هر کدام از این دو بدون آن یکی ابتر و ناقص خواهد بود.
وی با اشاره به برخی سنگ اندازی ها در مسیر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: باید نقش اصلاحی را در تمامی واحدها به خوبی اجرا کنیم تا کوچکترین مشکلات و نواقص خیلی زود از طریق خود سیستم و با رویکرد اصلاحی اعلام و برطرف شود. سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به موضوع تشکیل شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی بدون نفت است یعنی به هیچ وجه به درآمدهای نفتی متکی نبوده ولی متاسفانه در تمامی این سالها وابستگی خود را به شهریه دانشجویان نیز کاهش نداده که یکی از نقاط قابل بهبود این نهاد آموزشی است.
دعاگویی ادامه داد: حرکت در مسیر تاسیس شرکت های دانش بنیان و درآمد زایی از طریق تبدیل علم به ثروت از جمله تلاش های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی برای رهایی از وابستگی به شهریه ها است. سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در روابط عمومی برخی از واحدها و مراکز هماهنگی با سیر تحولات در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد نشده است، تاکید کرد: متاسفانه برخی روش ها و برنامه ها در بسیاری از واحدها نه تنها هیچ تغییر نکرده و به روز نشده است که شاید بدون کمترین تحولی همانند 6 و یا 7 سال پیش در حال اجرا است.
وی در راستای تغییرات چارت سازمانی نیز گفت: چارت سازمانی ابلاغ شده به استان ها چارت پیشنهادی سازمان مرکزی است و این هیات امنای استانی این اختیار را دارند که با توجه به امکانات و شرایط خود در آن تغییراتی را ایجاد کنند تا بهترین نتیجه عاید سازمان شود.
دعاگویی تاکید کرد: باید بپذیریم که دانشگاه آزاد اسلامی وارد مرحله جدیدی شده است و این مرحله جدید ویژگی ها و الزامات خاص خود را دارد، بنابراین روابط عمومی ها نیز باید با درک اهداف، برنامه ها و ماموریت ها با هماهنگی و آمادگی در همین مسیر گام بردارند و حرکت کنند و با پرهیز از حاشیه ها و حاشیه ساز ها به رسالت اصلی خود یعنی اطلاع رسانی بپردازند.
در ادامه جلسه حسین منوری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در این سالها روابط عمومی ها از نقش ماهوی خود به سمت نقش شکلی حرکت کردند، گفت: دو حیطه مهم فعالیت روابط عمومی ها اطلاع رسانی و تبلیغات است که این موضوع در بسیاری از واحدها به سمت تبلیغات و تشریفات سوق یافته است. وی تاکید کرد: روابط عمومی ها تا زمانی که به فکر چارت شکلی باشند و کار ماهوی خود را به خوبی انجام ندهند به طور حتم ادغام، حذف و انحلال آنها ساده و راحت خواهد بود.
آخرین سخنران جلسه دکتر سید طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بر نحوه اطلاع رسانی ، نحوه برخورد با مخاطب و شیوه هایی که دراطلاع رسانی به مخاطب می تواند مورد توجه قرار گیرد تأکید کرد. وی گفت: دانشگاه آزاد متفاوت از سایر بخش های آموزش عالی است و باید ذهن های منحرف شده را به سمت و سوی صحیح جهت دهی کرد. وی افزود از هر بحث فرهنگی که بخواهد مشکل و معضلی را ایجاد کند جلوگیری می شود. توجه به پیام های فرهنگی و عمق بخشیدن به آن ها یکی از رسالت های ما است و با توجه به اینکه دسترسی به اطلاعات در در فضای مجازی کنونی بسیار راحت است باید متناسب با فرهنگ، اطلاعات صحیح تولید کنیم. باید نگاه ها تغییر کرده و مخاطبین خود را با دید جدید و کارشناسی شده جذب نمائیم.
در ادامه این جلسه تعدادی از حاضرین به تشریح مشکلات و وضعیت استان های خود پرداختند و نمایندگانی نیز برای شورایعالی ارتباطات استان ها و شورای راهبردی فرهنگی از بین مدعوین انتخاب گردیدند.

 

 

 

 

برگزاري اولين گردهمائي و نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاداسلامي نسخه قابل چاپ

Preview