دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم پزشكي
 

        جلسه مدیران روابط‌عمومی واحدهای استان تهران با آقای ایمانجانی سرپرست جدید روزنامه فرهیختگان و مسئولین بخش های مختلف روزنامه با هدف ارائه انتقادات و پیشنهادات در راستای خط مشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر شمس دبیر هیأت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران روز یکشنبه 25 تیرماه سال جاری در سالن شورا واحد تهران مرکزی برگزار شد.
      در نشست مدیران روابط‌عمومی واحدهای استان تهران با سرپرست جدید روزنامه فرهیختگان مطرح شد:
ایمانجانی:روزنامه فرهیختگان تریبون دانشگاه است/تعامل روزنامه با دانشگاه برعهده روابط‌عمومی‌هاست

 

     در این جلسه احمد شمس، سرپرست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از تغییر رویکرد این روزنامه ابراز خرسندی کرد و گفت: «داشتن تفکری آزاد، وسعت نظر و سعه صدر از ویژگی‌های گروه جوان و جدید اهالی تنها رسانه کاغذی دانشگاه آزاد اسلامی است.»

شمس: ‌کمک به روزنامه «فرهیختگان»کمک به دانشگاه است

او با بیان اینکه روزنامه فرهیختگان جریده خاص دانشگاه آزاد اسلامی است و حضانت این روزنامه به اعتبار دانشگاه می‌افزاید، گفت: «محتویات این روزنامه اعم از اخبار و اطلاعات خاصه دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کلیه دیدگاه‌هایی که کل جامعه را دربر‌می‌گیرد همه بر اعتبار دانشگاه تاثیر‌گذار است.»
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از اهالی روزنامه فرهیختگان به مدیران روابط‌عمومی واحدهای دانشگاهی استان تهران گفت: «روزنامه فرهیختگان را از خودمان بدانیم چراکه بخش مهمی از مسئولیت‌های ما را به دوش می‌کشد.» شمس گفت: «امروز دانشگاه آزاد اسلامی پس از 34 سال فعالیت آموزشی با داشتن بالاترین موفقیت‌ها و با پتانسیل جهانی شدن نیاز به معرفی و تبلیغ درست و واقعی دارد و این مهم به‌واسطه روابط‌عمومی‌ها و از طریق روزنامه فرهیختگان می‌تواند به نحو تاثیر‌گذاری انجام پذیرد بنابراین کمک به روزنامه فرهیختگان کمک به خودمان است و بالعکس.»
شمس تاکید کرد: «دانشگاه و روزنامه لازم و ملزوم هم هستند و بدون هم نمی‌توانند ادامه حیات و فعالیت دهند.»

ایمانجانی:‌ از نقد استقبال می‌کنیم

محمد‌امین ایمانجانی سرپرست روزنامه فرهیختگان نیز با تاکید بر مخاطب‌شناسی روزنامه گفت: «روزنامه باید ذائقه مخاطب خود را بشناسد و از طرفی باید فلسفه وجودی خود را بداند و بر این اساس تولید کند؛ ‌بنابراین اگر روزنامه بتواند محتوایش را به ذائقه مخاطب نزدیک‌تر کند، موفق عمل کرده است.»
ایمانجانی گفت: «در مدت کوتاهی که مسئولیت این روزنامه بر دوش من و همکارانم قرار گرفت سعی ما بر این بود که روش و رویکرد جدیدی را در تولید و محتوا‌سازی گزارش‌ها و مطالب داشته باشیم و در حال حاضر 75 درصد محتوای روزنامه فرهیختگان تولید خود روزنامه است و با توجه به گستردگی میدان عمل، توانستیم ارتباط موثری با گروه‌های متفاوت مخاطب از جمله رسانه‌های دیگر برقرار کنیم.»
وی خطاب به مدیران روابط‌عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «ما شما را همکاران خود می‌دانیم که با دیدگاه‌های فکری مختلف می‌توانید مشارکت حداکثری در تولید محتوای این روزنامه داشته باشید، بنابراین از دیدگاه انتقادی شما در جهت سازندگی و تعالی روزنامه استقبال می‌کنیم.»
او با اشاره به ظرفیت‌های علمی بالای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در استان تهران گفت: «تعامل روزنامه با دانشگاه برعهده روابط‌عمومی‌هاست.»
سرپرست روزنامه فرهیختگان گفت: «چهره‌سازی استادان و دانشجویان نخبه و مخترع، معرفی امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی، معرفی کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی، توانمندی‌ها و موفقیت‌های ملی و بین‌المللی، معرفی دانش‌آموختگانی که پس از فراغت از تحصیل در داخل و خارج از کشور درخشیدند و جهانی شدن دانشگاه آزاد اسلامی، به‌ واسطه همکاری روابط‌عمومی واحدهای دانشگاهی با روزنامه امکان‌پذیر است و ما هم بنا بر وظیفه ذاتی و تعهد حرفه‌ای‌مان می‌توانیم تریبون اصلی این دانشگاه باشیم.»

مدیران روابط‌عمومی، بازوان اصلی روزنامه «فرهیختگان»

محمد مطیعی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز گفت: «با نگاه انتقادی و در عین حال با هدف تعاملی گسترده بین روابط‌عمومی و روزنامه این جلسه را برگزار کردیم چراکه اعتقاد ما بر این است که نقد همواره سازنده است.» مطیعی گفت: «رابطه مدیران روابط‌عمومی و روزنامه فرهیختگان باید صمیمانه و با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به گذشته باشد چراکه روزنامه فرهیختگان روزنامه ما دانشگاه آزاد اسلامی‌هاست و در عین حال روزنامه آحاد مردمی است که سهم بسزایی در شکل‌گیری این دانشگاه از بدو تاسیس و تداوم آن در 34 سال گذشته داشته‌اند.»